W dniu 11 października 2017 roku w Hotelu NOVOTEL Airport Warszawa odbyła się VII edycja Kongresu ELO ECM. Celem konferencji było przedstawienie produktów ELO
oraz rozwiązań pod ELO na przykładach wdrożeń u klientów w polskich firmach.

Na konferencję zgłosiłam się, gdyż interesują mnie nowoczesne rozwiązania dla firm z sektora administracji a zdobytą wiedzę na ten temat próbuję przełożyć na praktyczne wykorzystanie w swoim miejscu pracy – w bibliotece.

ELO (Electronic Leitz Organizer) Digital Office jest jednym z wiodących na świecie producentów systemów elektronicznego zarządzania dokumentami (EZD), cyfrowej archiwizacji i obiegu dokumentów. Oferowane przez firmę rozwiązania przeznaczone są dla różnych sektorów gospodarki, od małych i średnich przedsiębiorstw, poprzez instytucje publiczne, po wielkie firmy i korporacje.

fot. Joanna Basińska

 Jako pierwsza głos na spotkaniu zabrała Pani Elke Schönemann z firmy ELO Digital Office Sp. z o.o., która po uroczystym przywitaniu gości i prelegentów, przedstawiła i omówiła nowy produkt ELO ECM Suite 10 i jego możliwości. System ELO ECM Suite 10 to pakiet do kompleksowego zarządzania dokumentami w firmie. Zapewnia najwyższą efektywność procesów oraz skuteczny przepływ informacji w biurze. O wdrożeniach ELO w spółce zajmującej się handlem FIMAL PSB Sp. z o.o. opowiadali Panowie Jakub Malkiewicz i Maciej Zaworski (partner biznesowy Ferrodo Sp. z o.o.). Kolejną prezentację przygotowała Pani Iwona Edris z partnerami biznesowym: Damianem Husiatyńskim (Danka Polska Sp. z o.o.)  i Sebastianem Olszewskim (High Soft). Wystąpienie poświęcone było wdrożeniu systemu ELO na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW S.A.). Pan Rafał Żółtański z firmy  Brother Polska Sp. z o.o., która jest partnerem technologiczny ELO, na zakończenie pierwszej części spotkania zaprezentował skanery mobilne i inne rozwiązania do skanowania dokumentów.

Po przerwie kawowej, o wdrożeniu systemu ELO do zarządzania dokumentami w kancelarii prawniczej Lubiniecki Sołtyszewski Kancelaria radców prawnych Sp. p. oraz o integracji
z innymi systemami wspierającymi zarządzanie i prowadzenie spraw kancelarii opowiadał mec. Andrzej Lubiniecki i Paweł Łesyk (partner biznesowy firma Connexus). Zastosowanie ELO do zarządzania teczkami osobowymi w firmie Work Service S.A. został zaprezentowany przez Pana Cypriana Klimkiewicza (Olprint Sp. z o.o.). Tuż przed kolejną przerwą, w sprawie bezpiecznego skanowania i drukowania, głos zabrał Pan Robert Reszkowski – partner technologiczny ELO z firmy Epson Europe B. V. Sp. z o.o. Firmę Kodak Alaris reprezentował Pan Maciej Witkowski, który omówił współpracę i rozwiązania Kodak Alaris z ELO ECM Suite.
Ostatnim prelegentem był pan Christian Czech (ELO Digital Office GmbH, Stuttgart), który przedstawił ELO Analytics – nowy moduł ELO do statystyk.

Na koniec spotkania wśród uczestników konferencji zostały rozlosowane cenne nagrody: licencje ELO, skanery mobilne od firmy BROTHER, drukarki od firmy EPSON, od Danka Polska Sp. z o.o. zestawy i noże do sushi firmy KYOCER i wiele innych nagród.

Konferencja była okazją do wymiany doświadczeń, do zachęcenia firm, które jeszcze nie posiadają systemu EZD do ich wdrożenia, a dla mnie – potężną dawką inspiracji i próby wypracowywania rozwiązań, które można byłoby zastosować do zarządzania dokumentacją w bibliotece. Wiele firm i instytucji wdraża „cyfrowe biuro”. Digitalizacja dokumentów i automatyzacja ich obiegu są coraz bardziej praktykowanymi rozwiązaniami w firmach na całym świecie. Cyfrowe dokumenty i systemy workflow stają się nieodzownym elementem administracji w nowoczesnych firmach, ale czy biuro bez papieru może kiedyś stać się rzeczywistością? Na to pytanie nie jest dziś łatwo i jednoznacznie odpowiedzieć. Wizja brytyjsko-amerykańskiego naukowca Fredericka Wilfrida, od której minęło niespełna 40 lat, o przeniesieniu wszystkich dokumentów i archiwów w strefę cyfrową nie sprawdziła się do końca. Papier wciąż pozostaje nieodłącznym elementem biura a liczba wydruków wcale nie spada. Nie mniej jednak cyfrowe biuro usprawnia codzienną pracę firm. Digitalizacja zapewnia szybki dostęp do dokumentów, niższe koszty, możliwość pracy nad jednym dokumentem przez wiele osób jednocześnie oraz większe bezpieczeństwo danych. I choć papier nie zniknie z biur w przeciągu kolejnych kilkunastu lat wdrożenie ELOoffice lub innego produktu do zarządzania i cyfrowej archiwizacji dokumentów oraz zastosowanie systemu zarządzania drukiem ma duży wpływ na zmniejszenie zużycie papieru w firmie – wygoda może iść w parze z ekologią.

Relację oprac. z wykorzystaniem materiałów z konferencji

JB

Reklamy