Wszystkich lubiących czytać w dowolnych miejscach, w tym w środkach komunikacji miejskiej, zainteresują z pewnością biblioteki cyfrowe na stacjach metra czy kolei podmiejskich.

Pomysł biblioteki cyfrowej dla osób dojeżdżających do pracy w mieście rozprzestrzenia się na całym świecie. Pierwsza wirtualna biblioteka na stacji metra powstała w Bukareszcie na stacji Victoria Square. Pasażerowie metra w Bukareszcie mogą skanować kody QR z grzbietu książki, aby pobrać teksty na smartfony. Vodafone Romania, we współpracy z wydawnictwem Humanitas, uruchomił niezwykłą kampanię reklamową – stacja metra Victoria Square została przekształcona w cyfrową bibliotekę. Ściany pokryto od góry do dołu wielkoformatowymi plakatami. Do skanowania kodów QR widocznych na grzbietach książek wystarczy smartfon,  po pobraniu kodu nastąpi przekierowanie do strony mobilnej biblioteki cyfrowej Vodafone, z której można pobrać bezpłatne próbki 49 książek elektronicznych (format epub lub pdf) i 10 audiobooków. Pobranie jest dostępne dla każdego, bez względu na  operatora telekomunikacyjnego obsługującego telefon.

http://www.universign.ro/2012/08/23522/

Uczniowie z Miami Ad School wymyślili kampanię reklamową dla Biblioteki Publicznej w Nowym Jorku dotyczącą uruchomienia niewielkich cyfrowych bibliotek wewnątrz wagonów metra. Koncepcja tej „Underground Library”  dotyczy tej samej grupy docelowej – osób dojeżdżających do pracy w mieście. Pasażerowie metra w Nowym Jorku mogliby przeglądać książki z biblioteki – nie na stacji, ale w wagonach metra, skanując tytuły książek z paneli bibliotecznych umieszczonych na ścianach.

Najnowsza kampania wirtualnej biblioteki na stacji to  Philly Free Library w Filadelfii, otwarta biblioteka elektroniczna powstała we współpracy z SEPTA, Tytanem i Dunkin ‚Donuts, działająca od początku kwietnia na stacji Suburban w Filadelfii. Do końca kwietnia, czyli Miesiąca Biblioteki Narodowej, osoby dojeżdżające będą mogły pobierać książki, muzykę i podcasty z ponad 70 tablic reklamowych znajdujących się na terenie stacji. Dostępnych jest ponad 50 tytułów do natychmiastowego pobrania: 15 klasycznych książek, 13 aktualnych bestsellerów oraz 22 podcasty z popularnych serii wydarzeń z autorami. Użytkownicy mogą pobierać treści na swoje urządzenia mobilne, skanując odpowiednie kody QR.

Klasyka i podcasty są otwarte, ale jeśli chce się pobrać bestseller za pośrednictwem Overdrive, trzeba podać numer karty bibliotecznej. Polityka dostępu do tej kampanii jest taka sama, jak w przypadku dostępu do pełnej oferty cyfrowej biblioteki za pośrednictwem strony internetowej, która obejmuje ponad 80 000 książek elektronicznych, 8 000 książek audio i 1 000 autorskich podcastów.

Oprócz Biblioteki wirtualnej, Philly Free Library sponsoruje dodatkowo prezent „Co czytasz?”. Do 16 kwietnia pasażerowie mogą przesyłać tytuły książek  aktualnie oglądanych, na stronę Facebooka SEPTA i profilu @SEPTA_Social na Twitterze, aby wygrać nagrody, w tym miesięczny bilet tranzytowy, pakiet prezentów Dunkin ‚Donuts  oraz udział w imprezach autorskich.

MM

 

Źródła:

https://lj.libraryjournal.com/2013/04/marketing/philly-free-library-debuts-virtual-collection-at-suburban-station/

http://www.universign.ro/2012/08/23522/

https://ebookfriendly.com/concept-the-underground-library/

https://ebookfriendly.com/virtual-library-free-library-of-philadelphia/

https://ebookfriendly.com/digital-library-on-the-bucharest-metro-station-pictures/

 

 

Reklamy